Wednesday, June 1, 2011


Suatu hari yang cerah, ramai orang bekerja dengan penuh bersungguh-sungguh

Tiba-tiba, terdengar dalam seketul hati


X : Bengang seh!
Z : Bengang ek?

X : Bengang deh!
Z : Bengang, awat?

X : Bengang gila!
Z : Huh, memang series ni, memang bengang . Tunggu kau meletup je ni

X : Asyik-asyik aku yang buat . Asyik-asyik aku je
Z : A'ahkan, takkan selamanya kau je kan . Kesian pulak kat kau

X : Itu ah, kena ah ada kolaborasi kan
Z : Pergh! Tengah bengang pun boleh guna perkataan kolaborasi lagi . Pergh!

X : Cis!
Z : (menguis-nguis kaki di lantai, sambil buat bunyi mulut "huuuuuu")

X : Takda, takda. Ni last ni . Last aku nak buat. Lepas ni lantaklah camna pun
Z : Betul-betul! Bengang kot kan

X : Series deh, cuba lah faham sikit kan. Kan kan?
Z : Entah, kesian ah kat kau sikit kan. Sampai bila nak perah keringat kau kan?

X : Huh! Tahu pun kau. Weh, Z, jom ikut aku gi buat kerja tu, jom
Z : Orait! Hurm, kira nak teman-teman ah ni kan? So sweet!

X : (Blushing)

. . .

Dalam tengah-tengah buat kerja tu kan . . Terdengar lagi dalam seketul hati tadi

Z : Weh, aku nak cakap sikit boleh?
X : Kau bukan ke banyak cakap? Cakap je

Z : La, aku pun ko nak bengang? Alahai
X : Okeh, okeh . Sorry

Z : Gini kan, kau tengah bengang-bengang kan . Tapi, ko buat jugak kan kerja ni?
X : Ye ah, tapi ni last, lepas tu lantak lah . Tak peduli dah nak jadi apa

Z : Tapi, penat kot kerja ni . Series wa cakap lu
X : Ye ah, kan aku cakap, lepas ni memang aku tak nak peduli dah

Z : Aku faham tu, tapi, penat-penat kau ni  . . . ada dapat balasan ke?
X : Ah..tak peduli aku

Z : La.. gitu pulak . Aiseh, rugi lah
X : Maksud kau?

Z : Gini, kau buat penat-penat gini . Bengang, pastu penat lagi tu . Rugilah kalau takda reward kan?
X : Yep! Habis kau nak apa? Nak diorang menyembah melutut terima kasih kat aku?

Z : Maksud aku, kan bagus kalau kau ikhlaskan niat sikit je lagi . Maafkan diorang sekali lagi je
X : Er....

Z : Gini, bab bengang kita diskas esok-esok dengan diorang . Sekarang ni, kita buat kerja dengan ikhlas je
X : Oh, ah? Hurm.. ek?

Z : Kita buat kerja ni, macam kita buat kerja macam selalu . Kool! Tak stress, dan yeah yeah!
X : Hurm.. hurm... ada betul jugak kan? Hurm hurm

X : Okeh! Sahaja aku niatkan ini kerana ikhlas. Kool dan yeah yeah!

. . .

"Maka, diilhamkan revenge dan taqwa . Dan telah pasti berjaya sesiapa yang mensucikan hati mereka . Dan, sangat rugilah mereka mencemarkannya"  (Al-Quran)

at 2:44 PM
Categories: Labels:

 

0 comments:

 
>