Thursday, February 10, 2011


Aku masih di sini !

Di sekitar sini . Tak ke mana lagi . Masih di sini . Mana yang tak dapat hubungi, maksudnya kena cuba lagi

Tak sekali, dua kali hinggalah berkali-kali .  Setiap perhubungan pasti ada rezekinya, yang itu kena kuat untuk yakin

Aku masih yang sama . Masih jalan lama . Masih yang sama . Masih dengan jiwa raga yang sama

Cuma yang baru hanyalah peningkatan . Macam naik tangga . Mustahillah kalau naik tangga sampai sela masa, masih lagi di takuk lama

Lagi kena buka dimensi . Yang kita hidup dengan macam-macam ragam . Setiap cabaran, kita bukan sahaja kira-kiranya sebagai dugaan

Bahkan lebih . Lebih dari itu, kita nikmati macam arakan pancaragam . Nikmati sinkronis muzik orkestra mengujakan, dalam berperasaan mendalam

Yang selalu diingat . Terus sentiasa diingat . Sebab kita bukan menutur ayat, tapi menghayati cerita hayat

Ya! Dunia kita laju . Sama macam dunia yang lainnya, laju . Pengalaman dan perjalanan dikira relatif bagi yang betul-betul mengalami

Lajunya kita memandu, juga dipandu . Mungkin terlupa lajunya juga dunia di sebelah situ . Tapi, bukanlah itu alasan kukuh untuk terus tidak berkompromi

Aku masih di sini . Sedang menunggu untuk beraksi

Sampai satu sela masa, macam naik tangga, kita akan berjumpa di puncak di mana kita adalah sama . Bekerjasama dalam niat yang sama . Di situ, yang kita adalah tinggi

Dan mungkin dari situ, kita terus terbang tinggi

. . .

Kalau-kalau terasa yang aku terlambat, dan hampir ketinggalan . . . Percayakanlah yang sebenarnya aku juga sedang berlari sepenuh jiwa

Yang akan aku pastikan perjalanan itulah yang lebih bermakna

at 5:46 AM
Categories: Labels:

 

0 comments:

 
>