Thursday, December 2, 2010


Ke hadapan . . . jalan cerita kita semua akan berbeza

Dari situ, ada peluang saja, cepat-cepat ambil nafas dalam . Biar lega kembali seluruh jiwa . Biar yang dipandang itu masih lagi pada neraca yang sama

Dan hidup penuh berselisih itu wajib mengguris . Dan pada neraca yang sama, kita uzurkan mana yang terguris

Bekerjasama untuk masa depan semua kita bersama . Dengan kuatnya percaya dan saling percaya . Berusaha keras untuk percaya

Siapa tahu, di hujungnya . . . cerita kita rupanya cerita yang sama

. . .

Ke belakang . . . banyak lagi denai aku tinggalkan tidak berturap

Lepas dicantas tebas, aku biarkan semula . Seolah hanya berharga sekadar biar aku jalan lepas . Dan, tak terkemas dek aku walau kerap kali aku menoleh

Kita semua mendewasa dengan pelbagai cerita . Biarpun cerita aku lebih kusut, namun cerita kita semua dah menceriakan hari-hari yang dulu

. . .


Aku sentiasa belajar . Dan sehingga ke situ, aku belum mahir apa yang dibelajar . Kita semua pun akan terus sedang  belajar

Hari-hari nanti . . . . . .  biarlah Nil terus mengalir . Dan biarlah aku gian merindukan pasang surutnya kembali

Bila sudah jauh bersendiri . Yang sudah . . . sangat tidak lama lagi

at 3:52 PM
Categories: Labels:

 

0 comments:

 
>