Thursday, October 21, 2010


Ini cerita 2 minggu lepas

Bila aku baru keluar dari Education Fair di Hotel Intercontinental, City Star , dan aku singgah di kaunter Kempen Kesedaran Kanser Payudara

Ya! Aku kan mudah empati dengan orang yang dalam stat lemah-lemah . Juga sangat bersemangat bila tahu ada sesuatu yang boleh aku bantu, walau sedikit cuma

Jadi, aku bergegas lah ke Cafe Cilantro untuk mendaftar dan mendapatkan kelengkapan yang berkaitan

Sambil hari ini, aku tunggu saja masa . . . Untuk sama-sama mengibarkan bendera kesedaran kanser tersebut

. . .

Insha-Allah . Sabtu ini, aku akan berlari amal untuk jarak yang sangat minimal . Hanya seribu-lima-ratus meter di padang Piramid Giza

Kita berlari dan aku berlari . Dalam hati, aku cuba hayati bagaimana rasanya berada di tempat mereka yang lemah ini

Dan aku mesti, sambil pupuk kesedaran dalam diri aku sendiri . Sebab bukan saja ibu, adik, kakak, makcik dan nenek yang mungkin terkena . Seantero jantina yang ada juga boleh menderita

. . .

Melabur? Oh, memang tak berbaloi .  Sebab itu, dengan aku , jangan dikira sangat berbaloinya . Sebab parameter kita mungkin berbeza

at 1:24 AM
Categories: Labels:

 

0 comments:

 
>