Sunday, November 7, 2010


Jom, mari berchenta!

KRU ada sebuah lagu . Lagu dedikasi untuk Norman yang masih belum kahwin ketika itu . Lagu 4 syarat, kalau-kalau mahu jadi isterinya .

Alah~lagu lagha saja . Untuk buat sembang-gelak dan iyakan saja ...

Mulutnya mesti ringan seramah Anita
Senyumannya harus menggoda semanja Ella
Suaranya merdu.selembut oh Shiela
Berhemah ala Siti.berbudi bahasa... itu saja

Ha ha ha . Berchenta ya?

Ha ha ha . Tanya aku? Aku tak main lah yang gaya ini . Kan? Sebab kalau aku, yang sampai syurga yang aku cari! . . .Ya

Kalau aku-lah . Aku cari yang punyai setinggi ketabahan yang tinggi . Tabah untuk menyokong dan membantu aku bina industri

Nanti bila mati, tiada apa yang istimewanya yang tinggal lagi . Semuanya habis untuk industri, yang sama-sama dibinakan potensi serta kepercayaan magik! . . .

Jangan harap mahu senang, bila memilih aku . Itu lebih dari pasti

Dan, bila aku sampai di perenggan-perenggan yang aku baca hari itu . . . aku tertanya-tanya . Apa adakah lagi wanita seperti yang dalam perenggan ini, untuk aku kenali ?

.....Feynman refused to accept Challenger investigation commissioners invitation, at first. But later, he went for opinions of the others.....

I called various friends like Al Hibbs and Dick Davies, but they explained to me that investigating the Challenger accident was very important for the nation, and that I should do it.

My last chance was to convince my wife. "Look," I said. "Anybody could do it. They can get somebody else."

"No," said Gweneth. "If you don't do it, there will be twelve people, all in a group, going around from place to place together. But if you join the commission, there will be eleven people—all in a group, going around from place to place together—while the twelfth one runs around all over the place, checking all kinds of unusual things. There probably won't be anything, but if there is, you'll find it."

She said, "There isn't anyone else who can do that like you can." Being very immodest, I believed her.

(What Do You Care What Other People Think - Feynman Investigation on Challenger accident)

Kan? Kan?

Hanya orang gila yang mahu berchenta dengan orang gila . Ha ha ha

at 1:18 AM
Categories: Labels:

 

1 comments:

Firdaus Azhari said...

moga ditemukan dengan isteri yang solehah..:)

 
>