Wednesday, October 27, 2010


cukup-cukup makan


"Nah! Ini satu juta wang emas, dan kalau tak cukup teruskan minta lagi ya!"

. . .

Okeh!

Alhamdulillah. Dan kalau itu yang terjadi, maka, kau akan lihat aku . . .

. . . sedang berdiri siti-situ-sana-sini, di tiap pelusuk bumi, di mana saja yang aku rasakan ada tinggalan makhluk pentadbir yang telah mewarnai bumi

. . . sedang berhempas pulas membangun segala idealism aku sebagai realiti, membimbing ketamadunan aku sendiri, mencipta sekali lagi kepuasan akademik yang tinggi

. . . sedang bersantai menikmati akustik ghazal di pondok bangsal, sambil tersenyum melihat anak-anak mandi puas di sungai seni

. . .

Tapi, itu-itu-itu-itu lah yang sedang juga aku usahakan, walau tiada satu juta di tangan

Jadi, apa bezanya papa atau kaya? Tapi, aku tetap mahu kaya!

at 10:38 AM
Categories: Labels:

 

0 comments:

 
>