Thursday, August 12, 2010


Bagi yang diuji ketika Ramadhan. Ini yang mampu aku sampaikan .

Ujian kesabaran . Tekanan dan haru biru kehidupan . Kenapa tidak di hari lain? Kenapa perlu dalam Ramadhan.

Ayuh!

Aku tahu kau letih dan hampir-hampir-hampir berputus asa. Tiada hari ke depan, yang boleh lagi kau percaya . Ops... tapi kuatkan ya! Kuatkan ya!

Selamat terus positif ketika sedang diuji . Sabar kita, diperhatikan wajah-wajah bulan. Ada bukti untuk dia mengadu pada Tuhan . "Ya Tuhanku, aku jadi saksi mereka yang penuh ketabahan."

Di hujung jalan cerita setiap dari kita, tak siapa tahu apa cheriteranya. Tapi, yang pasti . Aku yakin, kau akan terus bersama yang positif .

Aku sumpah! Kau boleh berubah.

at 6:00 PM
Categories: Labels:

 

5 comments:

:) said...
This comment has been removed by the author.
pengembara said...

Sabda Nabi (s.a.w) : Menunaikan yang sunat diberi balasan pahala fardhu, dan amal fardhu diberi balasan 70 kali ganda. Bulan puasa adalah bulan sabar (sabar dalam berbuat taat kepadaNya.), dan sabar itu adalah syurga balasannya bulan ini dilebihkan rezeki kepada hambanya orang mukmin, diampunkan baginya dosa-dosa..

ayuh kuat di bulan Ramadhan..

Anonymous said...

very nice..
semoga awak juga akan sentiasa positif dalam menghadapi hari-hari serta ujian yang mendatang..

Thaaqhib Mohammed said...

hurm!

Anonymous said...

rilek la qib, azhar mmg gitu..

 
>